کد خبر: ۶۳۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 30 July 2018

 

تابناک هرمزگان-فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته حق کارشناسی نیز به محیط‌بانان تعلق می‌گیرد و در فیش حقوقی محیط‌بانان اعمال می‌شود.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ جمشید محبت خانی در مراسم به تقدیر از  18 پاسدار طبیعت نمونه هرمزگان در روز ملی محیط‌بان ، گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار حفاظت از محیط‌زیست ضروری است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به اینکه استاندارد جهانی برای هر هزار هکتار یک نفر محیط‌بان است، افزود: در ایران به ازای هر سیزده هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال 300 محیط‌بان از طریق آزمون استخدام می‌شوند، خاطرنشان کرد: با تائید رهبر انقلاب اسلامی شهادت و جانبازی محیط‌بانان همانند نیرو‌های مسلح دیگر اعمال می‌شود.

سرهنگ محبت خانی با اشاره به اینکه از 121 شهید محیط‌بان 17 شهید در بنیاد شهید پرونده دارند، اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته حق کارشناسی نیز به محیط‌بانان تعلق می‌گیرد و ازاین‌پس در فیش حقوقی محیط‌بانان اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: امسال 550 دستگاه موتورسیکلت و 150 خودرو مناسب رفت‌ و آمد در طبیعت به ناوگان محیط‌ زیست کشور افزوده می‌شود.

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان طی این مراسم گفت: برای حفاظت از مناطق چهارگانه محیط‌زیست هرمزگان ، یک‌ میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی 400 نیرو نیاز است درصورتی که حفاظت این محدوده ها بر عهده 47 نفر در استان است.

مجید وفادار بیان کرد: برای حفاظت از محیط‌زیست آموزش‌های لازم در سنین پایه و مشارکت عمومی در دستور کار قرار گیرد.

وی در انتها گفت: سه هزار و 200 محیط‌بان در سراسر کشور وظیفه حفاظت از مناطق چهارگانه محیط‌زیست را بر عهده‌دارند.

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار